Trainers´ House webinaari- Kaupan onnistunut päättäminen 23.5.2016, katsottu 20.10.2016

Jari Sarasvuo

Tallenteessa puhuttiin kolmesta tärkeästä seikasta kaupan saamiseksi. 1. Kontakti täytyy syventää luottamussuhteeksi. 2. Asiakkaalle kannattaa osoittaa yhteistyön hyödyt etukäteen. 3. Asiakas johdatetaan/ohjataan päättämään kauppa, vaikka asiakas itse tekeekin lopullisen ostopäätöksen. Näin toimimalla parannetaan yrityksen tuloksia peräti 15%lupaa Sarasvuo. Tähän päästään edellisten kolmen toimenpiteen lisäksi tekemällä 1. enemmän prospekteja eli tekemällä vahva pohja työlle löytämällä enemmän ja parempia asiakasehdokkaita, 2. tekemällä parempia esityksiä eli presentaatioita sytyttämällä asiakasehdokkaaseen liekki, joka päätyy kauppaan, 3. toimivampi kaupan klousaaminen tapahtuu käyttämällä tuttuja ja tuoreita työkaluja ostopäätöksen aikaansaamiseksi. Sarasvuon mukaan ihmiset lopettavat ennen aikoja kaupankäynnin, koska pelkäävät jotain. Siksi kontaktin syventäminen luottamussuhteeksi alussa on tärkeää. Hyvän myyjän on hyvä kerrata myyntitekniikoita jonkun hyvän valmentajan kanssa säännöllisesti. Antti Kiukas antaa tähän oivat työkalut kirjassaan "Digitaalinen valmennus". Kiukkaan mukaan kerran viikossa tapahtuva myyjän preppaaminen 15-20 minuuttia kerrallaan saa paljon parempia tuloksia aikaan kuin 2 pv:n myyntikoulutus esimerkiksi kerran vuodessa. Valitettavasti Sarasvuon webinaarin otsikko lupaili hyvää ja hyödyllistä esitelmää, mutta oikeasti anti oli tässä. Hän enemmän mainosti Antti Kiukaan kirjaa ja omia valmennusohjelmiaan kuin kertoi itse asiaa.


Tapahtuman tiedot
Tapahtuma

Sisältö ja ajatukset
Arviointi (1-5)
2

Virta

torstai 20. lokakuuta 2016

Kirsi Koivunen uusi aineisto lisätty
20.10.2016 20:02